Chcąc zbadać, co kieruje użytkownikami zmieniającym platformę mobilną, PCMag przeprowadził ankietę na grupie 2500 amerykańskich konsumentów. Na wstępie trzeba zaznaczyć, że metodologia tego badania nie wyglądała na specjalnie naukową i nie przywiązywałbym dużej wagi do konkretnych wyników. Niemniej duże różnice w głównych kategoriach mogą dać nam z grubsza przybliżony obraz jak systemy mobilne są postrzegane.

Z badania wynika, że najczęstszym powodem jest coś co nazwano „better user experience”, czyli ogólna ocena że dany system działa lepiej od konkurenta. W przypadku zmieniających Androida na iOS, taką opinię wyraziło 47% konsumentów i jest to wynik znacznie lepszy niż w drugą stronę. Przewagę Androida w tej kategorii zauważyło tylko 30% ludzi którzy zmienili jabłko na zielonego robota.

Drugim ważnym powodem wybrania Androida, są lepsze niższe ceny telefonów z tym systemem. Aż 29% „zmienników” określiło to jako powód odejścia od iOS. Co oczywiste, w przypadku Apple liczba chcących wydać mniej na telefon jest znacznie niższa i wynosi 11%. W pozostałych kategoriach mamy mniej więcej remis, ale ze względu na toporną metodologię ankiety nie sądzę, żeby te wyniki miały jakąkolwiek wartość.

W sumie, najciekawszymi informacjami z tej ankiety były „twarde” dane dotyczące posiadanych smartfonów oraz przebytych migracji. Wśród ankietowanych 54% posiadało iPhona, 27% zgarnął Samsung a reszta androidowych producentów wypełniła pozostałe 19%. Z 2500 badanych 18% przeszło z Androida na iOS, w drugą stronę wybrało się tylko 11%. Zapytano też użytkowników, co ogólnie decyduje o wymianie telefonu na nowy. 53% z nich odpowiedziało że powodem jest uszkodzenie aktualnego telefon, 34% robi to gdy skończy się ich umowa z operatorem. Aż 56% użytkowników nie zwraca uwagi na premiery nowych smartfonów.

Źródło: PCMag.com Zdjęcie: Pixabay : stevepb